Tuesday, August 16, 2011

I Had Tired Learning English T_T

Perkara pertam, betul tak tajuk tu? Kadang-kadang, rasa penat sangat mempraktikkan bahasa English ni. Bukan mengagungkan bahasa lain, cuma sekadar memperkasakan. Ya, memang Melayu aku pun masih tak berapa betul, tapi sekurang-kurangnya mampu membina karangan, memahami, dan menulis.

Ok, lets begin writing in English back ^_^.. Sometime, I had feeling tired to learning English because Im still think my English writing, understanding and speaking was mostly badly. At my age now, maybe I have many way to doing like enter a tution and something like that, but I dont have many time. Busy with my work.

Kadang-kadang rasa macam sia-sia, dan kadang-kadang rasa puas hati juga sebab boleh luahkan sesutu dalam bahasa asing ni. Hmm... But, Im still celebrate Hari Raya in Malaysia, not in London. Why must I talking in English? I want spend the rest of my life just only Malaysia, but why must learning English too?

Maybe, I will get the answer for that question di masa akan datang. Hope semua ni berlaku, ada hikmahnya..

8 comments:

EARNIC said...

aku klu bab BI ni aku bedal je. janji Adsense keluar hahaha

BAGITAU.COM said...

good luck bro. aku pun duk belajar lagi

Mine said...

@Earnic.. Hihi, tak esah sgt sal adsense tu, tp english education ni lg penting.. tkot gak nt anak2 tnya, satu pun xleh nk jwb...ngeee~~~

Mine said...

@ Bagitau, thanks sudi bg semangat :)

♫ ąi§¥ąђ ♫ said...

Hello! (:
Kebetulan saya terjumpa blog anda. Hahah. Ummm, saya Aisyah, dan saya berasal dari Singapura(: Saya rasa Bahasa Melayu anda agak baik…dibandingkan dengan bahasa saya. |:
Saya rasa agak penting untuk pelajari Bahasa Inggeris supaya dapat berhubung dan berkommunikasi dengan orang yang tidak berbahasa Melayu. Mungkin benar, anda tidak akan terus tinggal di Malaysia. Namun, dunia ini tidak hanya diduduki orang Melayu sahaja. Bahasa Inggeris adalah bahasa standard antarabangsa di mana kita semua betutur dalam bahasa ini untuk memahami satu sama lain. Percayalah, akan tiba suatu hari bila anda amat memerlukan bahasa Inggeris. (:
Biar saya kongsi stereotaip yang ada pada kawan-kawan Cina saya di Singapura tentang orang Malaysia/ Melayu. Mereka menganggap orang Melayu ini tidak sebijak mereka, tidak sebegitu fasih menggunakan bahasa Inggeris. Saya rasa stereotaip ini tidak benar. Orang Melayu pandai pe! xD
Jadi…janganlah putus asa mempelajari bahasa Inggeris ini! Heehee. Saya amat kagum melihat anda cuba dan gigih & tekun menulis dalam bahasa ini dalam blog anda. Sehari selembar benang, lama-lama menjadi kain(: Semoga berjaya! ^^
P.S: Saya boleh tolong perbaiki (edit) ‘posts’ anda dan bantu anda dalam bahasa ini, kalau mahu. :D Saya “edit”-kan post ini ya. ^^

Aisyah

♫ ąi§¥ąђ ♫ said...

Me again! :D

Okay umm I've editted for ya;

Title should be: "I'm tired of learning English."

The English section:

"Ok, let's begin writing in English. ^_^ Sometimes, I get tired of learning English because I feel that my writing, understanding and speaking are not fluent enough. At my age now, I have numerous ways of learning this language such as entering tuition classes of that sort, but I'm afraid I don't have much time to do so. Rather busy with my work."

"Hmm...I celebrate Hari Raya in Malaysia, not as if I do so in London. Why must I speak English? I want to spend the rest of my life only in Malaysia, so what for I learn English?"


Heehee. ^^ Harap-harap ini dapat bantu anda dalam bahasa Inggeris. (: Teruskan usaha, dan semoga berjaya! :D

Mine said...

Thanks Aisyah, :) Sory because not longer online now. I busy with my work.. maybe in this weekend i will teruskan update dalam english.. ^_^

♫ ąi§¥ąђ ♫ said...

Hahah, sure no problem! ((: